Struktūra      Versija neįgaliesiems

 

Švėkšnos „Saulės“ gimnazija

Biudžetinė įstaiga

Mokomoji kalba – lietuvių

Adresas: Sodo g. 1, Švėkšna, LT-99384 Šilutės r.

Tel.: (8 441) 48282 Faks.: (8 441) 48353

El. paštas:    direktorius@saule.silute.lm.lt

Juridinio asmens kodas: 290697540

Duomenys apie gimnaziją kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

 

 

 

       

  

 

 

_______________

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

 

 

Specialioji pedagogė Edita Daukšienė

el.paštas: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

 

Veiklos planas 2021-2022 m. m.

Veiklos planas 2020-2021 m. m.

 

Užsiėmimų tvarkaraštis

 

 

Specialiojo pedagogo tikslas – organizuoti pagalbą vaikui, turinčiam specialiųjų ugdymosi poreikių, pedagoginę švietimo pagalbą pedagogams ir kitiems dalyvaujantiems ugdymo procese asmenims bei mokinio tėvams (globėjams).

Specialiojo pedagogo funkcijos:

  • atlieka vaikų (mokinių) turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą ir teikia siūlymų VGK komisijos pirmininkui dėl specialiojo ugdymo skyrimo ŠMM nustatyta tvarka;
  • veda specialias pratybas mokiniams,  jų metu padeda įsisavinti ugdymo turinį ir lavina jų sutrikusias funkcijas;
  • teikia rekomendacijas pedagogams dėl ugdymo būdų, metodų, techninės pagalbos ir specialiųjų mokymo priemonių parinkimo bei naudojimo;
  • konsultuoja tėvus (globėjus, rūpintojus) nuotoliniu būdu, vaikų (mokinių) ugdymo organizavimo, elgesio, saugumo užtikrinimo ir kitais įtraukiojo ugdymo klausimais;
  • organizuoja ir koordinuoja ugdymo programų pritaikymą, individualizavimą, tvarko specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių apskaitą gimnazijoje;
  • formuoja gimnazijos bendruomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų poreikių turinčius mokinius.

Kitos darbo kryptys:

  • dalyvauja gimnazijos Vaiko gerovės komisijos veikloje;
  • vadovauja pagalbos vaikui specialistų metodinei grupei;
  • su mokiniais dalyvauja rajoniniuose, respublikiniuose konkursuose;
  • atnaujina informaciją gimnazijos svetainėje, ruošia metodines priemones;
  • esant poreikiui dalyvauja atestacinės komisijos veikloje atestuojantis specialistams bei vadovauja studentų praktikai (studentams pasirinkusiems specialiosios  pedagogikos studijas);
  • dalyvauja Lietuvos ir rajono specialiųjų pedagogų ir logopedų organizuojamose  metodinėse veiklose.

Rekomendacijos tėvams - auginantiems vaikus turinčius įvairiapusių raidos sutrikimų: https://srvks.lt/wp-content/uploads/2020/06/REKOMENDACIJOS-TEVAMS1-3.pdf

Ką daryti jei šešiametis painioja, atvirkščiai rašo skaitmenis ir raides ?

   5, 6-7 metų vaikai kartais painioja panašiai rašomas raides ir skaičius, parašo raides, skaitmenis į kitą pusę, sukeičia vietomis ir pan. Kartais vaikams sunku laikytis eilutės, orientuotis lape.

   Pasidalinsiu užduotimis ir rekomendacijomis, kurios padės įveikti šiuos iššūkius. Vaikai painioja 6 ir 9, D ir P, p ir n, d ir b dėl nepakankamai susiformavusio erdvinio suvokimo. Vieniems tai susitvarko savaime su amžiumi, kitiems reikia bent minimaliai padėti. Neverta dėmesio koncentruoti tik į painiojamus simbolius, reikėtų apskritai lavinti regimąjį dėmesį, suvokimą, orientavimąsi erdvėje. Pvz. Judant ir žaidžiant prašykite pagauti kamuoliuką dešine ranka, kaire ranka. Mesti nurodyta ranka. Žaidime pasiimti daiktą esantį nurodytoje pusėje. Atsisukti į nurodytą pusę ir pan. Tinka pratimai kairės, dešinės pusės suvokimui įtvirtinti. Pvz. Kuri tavo dešinė ranka? Paliesk kaire ranka dešinę ausį. Padėk tušinuką kairėje stalo pusėje. Pasiimk sausainį dešine ranka, o saldainį kaire ir pan.

   Žaiskite stalo ir judriuosius žaidimus kuriuose naudojate erdvines sąvokas: pvz. Padėk knygą ant stalo, o pieštuką po kėdę. Puodelį priešais lėlę, o šaukštelį už vazos. Stalo žaidimas kortelėmis „ Katinas ir pelės“ : balta pelė pasislėpė už stiklinės, ruda pelė pasislėpė po stalu ir pan. .

   Pratimai lape erdvės suvokimui įtvirtinti: Viršuje nupiešk taškelį, o apačioje brūkšniuką. Per vidurį trikampį. Dešinėje pliusą, o kairėje nulį ir pan.

   Skaitomą tekstą duoti didesniu šriftu. Painiojamas raides ar skaitmenis galima paryškinti, išskirti skirtingomis spalvomis.

   Regimajam dėmesiui tai pat tinkamos dėlionės, įdėti iškritusią detalę, sudėlioti kubelius, suverti karoliukus būtent pagal duotą pavyzdį paveikslėlyje. Varstyti virveles, batraiščius pagal pavyzdį. Ieškoti skirtumų.

   Jei vaikas painioja skaitmenis (tinka ir raidėms) galima jas vaizduoti pasitelkiant simbolius, piešinius, apibūdinimus. Pvz. 6 sunkus pilvotas storulis ponas Šonas. O 9 protinguolis Danielius. Jo galva labai sunki, nes jis turi daug smegenų ir yra labai protingas. Ir pan.

   Jei vaikas spėlioja, sako :“nežinau“, vadinasi jam dar sunku suprasti ir užduotis sunkoka. Skatinkite spėti ir klysti, o tada aiškinkitės vėl pasitelkdami kūną, pojūčius, garsus ir emocijas.

   Nepamirškite, mokytis gali ir turi būti smagu. Vaikas nori suprasti, padėkit jam patirti sėkmę.


   Kelios užduotys skaitymui ir rašymui (atsisiųsti) 

 

www.saule.silute.lm.lt - Šilutės r. Švėkšnos „Saulės“ gimnazija